۱۳۹۵-۰۶-۰۶

کشتار زندانیان عقیدتی در ایران و فضای گل آلود رسانه‌ای

گروه خبري سايت
کشتار زندانیان عقیدتی در ایران و فضای گل آلود رسانه‌ای
به خواب غفلت برويم، محمدعلى طاهرى اعدام مى شود!
به گزارش کمپین تبرئه و آزادی محمدعلی طاهری، در یادداشتی تحلیلی، به بحرانی بودن وضعیت پرونده محمد علی طاهری پرداخت.
سه شنبه، 13 مرداد 95، خبر کوتاه بود:«بیست زندانی یک جا اعدام شدند.» آدم کشته بودند؟ خیر. مواد مخدر جابجا کرده بودند؟ خیر. بماند که بر سر مناسب بودن مجازات اعدام برای این نوع جرایم هم جای بحث است. اما رویه تراژیک خبر این بود. جرم این افراد مذهبشان بود! بیست سنی مذهب که آدم‌‌های شریفی بودند و نه خلافکار و جامعه ستیز.
دادگاه‌شان کی برگزار شد؟ حکم کی ابلاغ شد؟ کی اعتراض شد؟ فرصت تجدید نظر کی بود؟ پاسخ همه سوالات یک جمله است.فردای روز اعدام محمود علیزاده‌طباطبایی که وکالت چند تن از متهمان را به عهده داشته مصاحبه می‌کند که:« من به عنوان وکیل از حکم خبر نداشتم و این روال غیر قانونی بوده!»
شاید در نگاه اول به نظر برسد که وضعیت روال قضایی در ایران در مورد زندانیان سیاسی بی درو پیکر است. اما با یک قدم عقب تر ایستادن و نگاه کردن به روند اتفاقات میبینیم که وکلا و افکار عمومی صرفا دارند بازی می‌خورند تا چرخ دنده‌های آدم کشی حکومت ایران، سر‌های بیشتری را ببلعد.
محمد علی طاهری، اندیشمند ایرانی، زندانی دیگری است که علی رغم حساسیت نهاد‌های حقوق بشری دنیا در مورد وضعیت او، در خطر این رویه برای اعدام قرار دارد. این نگرانی وجود دارد که وضعیت ابهام آمیز پرونده او، روشی برای غافلگیری وکیل و افکار عمومی باشد تا فرصتی برای دادخواهی او وجود نداشته باشد.
محمد علی طاهری بعد از این که یک بار حکم اعدامش نقض شد و حکم پنج ساله اش نیز در 18 بهمن 94 به پایان رسید، بدون توجیح مشخصی در اوین در بازداشت (بخوانید گروگان) نگه داشته شد، تا بعد از شش ماه، از محمود علیزاده طباطبایی بشنویم که برای او پرونده جدیدی باز شده تا دوباره محاکمه شود. باز هم وکیل حکم را ندیده و از « احتمال» سب النبی سخن می‌گوید.
وکیل پرونده محمد علی طاهری در حالی از احتمال اتهام توهین به پیامبر در مورد محمد علی طاهری سخن می‌گوید که این اتهام نیز مثل اتهام قبلی او در صورت هنرنمایی دوباره بازجویان قرارگاه ثارالله در تردستی، در صورت تایید دادگاه، مجازات « اعدام» در پی دارد.
او اگرچه کلمه احتمال را به کار برده، به هر روی از تلاش سپاه برای احیای حکم اعدام محمد‌علی طاهری خبر داده است. حالا این پرونده سازی می خواهد فساد فی‌الارض باشد یا سب النبی یا محاربه، فرقی نمی‌کند، سوال اینجاست که در درجه اول وکیل پرونده و پس از آن افکار عمومی، کی قرار است در جریان ثمره تلاش بازجویان قرارگاه ثار الله، برای کشتن یکی از سرمایه ‌های فکری کشورمان قرار بگیرند؟ آیا باید منتظر صبح‌ شوم دیگری باشیم؟!

کمپین تبرئه و آزادی محمدعلی طاهری



منبع خبر : گروه خبري سايت www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر