۱۳۹۵-۰۶-۰۶

گزارش ماهانه کانون مدافعان حقوق بشر برخورد با استاد طاهری و مربیان عرفان حلقه

گروه خبري سايت
گزارش ماهانه کانون مدافعان حقوق بشر برخورد با استاد طاهری و مربیان عرفان حلقه
برخورد با محمد علی طاهری و مربیان عرفان حلقه، از موارد نقض حقوق بشر در گزارش ماهانه کانون مدافعان حقوق بشر
کانون مدافعان حقوق بشر در ادامه گزارش‌های ماهانه خود به بررسی‌ وضعیت حقوق بشر در ایران در مرداد ماه ۱۳۹۵ پرداخت.
كانون مدافعان حقوق بشر، در گزارش ماهیانه خود از نقض حقوق بشر در مورد محمدعلی طاهرى و شاگردانش، به عنوان موارد اشکار نقض حقوق بشر در ایران یاد کرده است.
كانون مدافعان حقوق بشر كه ریاست آن‌ بر عهده شیرین عبادی است، در گزارش خود با اشاره به چگونگی رسیدگی به پرونده‌های قضایی متهمان سیاسی و عقیدتی در دادگاه‌های انقلاب، اعلام کرده است که در نظام جمهوری اسلامی ایران، استادعادلانه در خصوص دگراندیشان وجود نداشته و ندارد.
از همین رو این سازمان مردم‌نهاد در گزارش خود با بیان اینکه اولین خواسته مردم در جنبش مشروطه ایران، تأسیس «عدالتخانه» بوده، نوشته است: «ایران «عدالتخانه» ندارد.»
کانون مدافعان حقوق بشر در ادامه گزارش خود با اشاره به اعدام‌های انجام شده در زندان‌های ایران در سال ۱۳۶۷ که از آن به‌عنوان «فاجعه کشتار زندانیان سیاسی و عقیدتی در سال ۱۳۶۷» نام برده، اعلام کرده است که هنوز هم پرونده‌های دگراندیشان به چند قاضی مورد اعتماد وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه ارجاع می‌شود.
این سازمان مردم‌نهاد در ادامه با بیان اینکه برخورداری از قوه قضاییه مستقل و سالم، مهم‌ترین ابزار رسیدن به دموکراسی است، اعلام کرده است که وجود دادگاه‌های مستقل و قضات کارآمد و بی‌طرف می‌تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی و سیاسی را برطرف کند.
در گزارش کانون مدافعان حقوق بشر که به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می شود، همچنین در سه بخش “حقوق مدنی و سیاسی و فرهنگی”، “حقوق اقتصادی و اجتماعی” و “میراث فرهنگی و محیط زیست” به بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران پرداخته شده است.

متن كامل گزارش ماه مرداد ۱۳۹۵ کانون مدافعان حقوق بشر که در دوم شهریور ماه ۱۳۹۵منتشر شده، را در اینجا بخوانید.
http://www.iransarfaraz.com/ShowNews.aspx?page=News&id=82288
منبع خبر : گروه خبري سايت www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر