۱۳۹۲-۰۵-۲۳

تحلیل و بررسی پیرامون خبر وبلاگ --> پشت پرده سیاست ایران : "حکم اعدام محمد علی طاهری

به نام بي نام او
قابل توجه همراهان محترم عرفان حلقه
امروز 22 مرداد 1392 گزارشی در فیس بوک و در همین صفحه منتشر شده است که از وبلاگ «پشت پرده سیاست ایران (اخبار و گزارشهای محرمانه)» بر گرفته ایم. بر اساس گزارش حمیدرضا ذاکری، کارمند سابق وزارت اطلاعات، با وجود تغییر و تحول در کابینه دولت، وزارت اطلاعات در پی اجرای حکم اعدام «استاد محمدعلی طاهری» است.

با دقت در متن گزارش و خطاهای متعددی که در آن به چشم می خورد و کم اطلاعی نویسنده را نشان می دهد، می توان نتیجه گرفت با این که هدف از انتشار آن، نوعی دادخواهی و جلب توجه مجامع حقوقی به حقوق مسلم بیانگذار دو طب مکمل «فرادرمانی» و «سایمنتولوژی» و ظلم روا داشته شده به اوست؛ استناد به آن، توجیه چندانی ندارد.

1- بر خلاف گزارش ارائه شده، استاد محمدعلی طاهری، هم اکنون در بند 2 الف زندان اوین به سر می برد که زیر نظر بخش اطلاعات و امنیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است؛ نه بند 209 که مربوط به وزارت اطلاعات می باشد. بنابراین، تصمیم گیری برای ایشان همچنان به عهده چند روحانی جوان و جویای مقام است که اگرچه دانش و تجربه لازم برای نقد علمی آراء ایشان را ندارند، بیشتر سعی می کنند تا با داغ نگه داشتن موضوع انحراف در عرفان کیهانی(ح.ل.ق.ه) و برگزاری شوهای تبلیغاتی از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مؤسسه بهداشت معنوی و پایگاههای فرهنگی دانشگاه ها، نمایشگاه ها و ...، به خیال خود، به شهرت و موقعیت بهتر دست یابند.
بنابراین، اساسا وزارت اطلاعات دخالت مستقیمی در تصمیم گیری برای این استاد ارجمند ندارد و اگر هم امکان این دخالت مستقیم فراهم آید، چنین رویدادی در شرایط تغییرات هیأت دولت و تعیین مدیران و مسئولین وزارت اطلاعات، بسیار بعید به نظر می رسد.

2- اگرچه که با دخالت نیروهای امنیتی در نظام قضایی ایران، گاه تصمیماتی فراتر از قوانین حقوقی کشور اتخاذ می گردد و به راحتی، جرم تراشی و مقابله ناعادلانه صورت می گیرد، باید توجه داشت در حالی که حکم قطعی استاد محمدعلی طاهری صادر شده است و مادام که ایشان در حال گذران دوران محکومیت خود در زندان است، طرح هر جرم جدید و بررسی و داوری آن در همان دادگاه انقلاب که جرائم امنیتی را بررسی و داوری می کند، در نظام قضایی ممکن نیست.

3- بر خلاف گزارش ارائه شده، روند بازداشت مربیان ع.ر.ف.ا.ن ک.ی.ه.ا.ن.ی (ح.ل.ق.ه) همانند سابق است و تغییرات چندانی در آن رخ نداده است که بتوان بر مبنای آن، تصمیم به صدور حکم اعدام بنیانگذار این عرفان را تحلیل کرد.

4- بر خلاف گزارش مزبور، حکم صادر شده برای استاد محمدعلی طاهری در خصوص «توهین به مقدسات»، حکم حبس تعزیری است؛ نه اعدام. این حکم، قطعیت لازم را یافته است و قابل تغییر نیست. (در ضمن، ادله انتساب این جرم، چنان ضعیف و غیر قابل دفاع است که جرم تراشان اطلاعات سپاه تنها با اعمال قدرت و فشاری که بیشتر از این امکان ندارد، آن را مبنای این محکومیت قرار داده اند.)

اما،
آنچه باید توجه داشت این است که:

1- هرگونه دخل و تصرف در آموزه های استاد محمدعلی طاهری و هرگونه رفتار خلاف عرف و شرع از سوی مربیان، می تواند بازار شوهای تبلیغاتی شومن هایی نظیر حمیدرضا مظاهری سیف و محمدجواد محرابی را داغ تر کند و اعمال فشار روانی بر جناب استاد محمدعلی طاهری را در زندان افزایش بخشد.

2- تلاش هر چه بیشتر در جهت معرفی علمی استاد محمدعلی طاهری و ترویج اصولی آموزه های ایشان، می تواند از سویی ناکامی بیشتر معاندین در جهت اضمحلال و انحراف عرفان کیهانی(ح.ل.ق.ه) را فراهم آورد و از سوی دیگر، بر شمار مدافعان حقوق ایشان بیفزاید.

3- تجمعات و راهپیمایی های هماهنگ و منسجم در نقاط مختلف جهان در صورتی می تواند مفید و مؤثر باشد که حفظ حرمت مقامات مسئول در ایران رعایت گردد و تنها صدای مظلومیت یک نخبه بی گناه و درخواست آزادی او را به گوش همگان برساند. این پویش ها با واکنش هایی از قبیل شایعه پراکنی در خصوص اعدام استاد محمدعلی طاهری مواجه خواهد شد؛ اما تداوم آن (به طور هوشمندانه و بدون هیجانات کاذب) می تواند این ترفند را خنثی سازد.

4- بهتر آن است که اطلاع رسانی درباره واکنش های تخریبی معاندین، تنها همراه با تحلیل قوی صورت گیرد و از حد خبر رسانی فراتر نرود تا تبلیغی برای رفتار بی اهمیت آنان محسوب نگردد. به این منظور، می توان برای اطلاع از این اخبار به صفحات متعدد خبری عرفان کیهانی(ح.ل.ق.ه) در فیس بوک مراجعه کرد و از به اشتراک گذاشتن پست ها خودداری نمود.

5- برای ادامه پویش های مردمی هدفمند، نمی توان بر مبنای درستی یا نادرستی گزارشاتی از قبیل گزارش حمیدرضا ذاکری تصمیم گیری کرد. آنچه این حرکت های خودجوش را به نتیجه می رساند، هدف متعالی، تصمیم جدی، مدیریت بحران، هوشمندی، مدیریت، هماهنگی و تداوم است. صرفنظر از هر نوع تصمیم نیروهای امنیتی، موج خروشان فرادرمانگران تا آزادی بی قید و شرط استاد محمدعلی طاهری، دست از اعلام عمومی درخواست آزادی ایشان، بر نخواهد داشت.

با آرزوی توفیق الهی
با تشکر از : (ستاد آزادی استاد محمدعلی طاهری)
 

منبع : https://www.facebook.com/Freedrtaheri?hc...n=timeline
................................................................................​​.......................
آدرس وبلاگ پشت پرده سیاست ایران (اخبار و گزارش های محرمانه) : http://irancapitalnews.blogspot.com/2013...st_12.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر