۱۳۹۵-۰۴-۲۹

وضعیت بسیار حساس پرونده استاد طاهری

گروه خبري سايت
وضعیت بسیار حساس پرونده استاد طاهری
بسم الله الرحمن الرحیم
همانطور که همه شما عزیزان به خاطر دارید ، سه ماه قبل در 24 فروردین 1395 استاد طاهری به دفتر بازپرس شعبه سوم دادسرای زندان اوین برده شد تا مورد بازجویی قرار گیرد. در پاسخ سوال آقای طاهری که پرسیدند: "اتهام من چیست؟" بازپرس گفتند: "همان اتهام افساد فی الارض است که از دیوان عالی آمده بود و نواقصی داشت و من تکمیل کردم و فرستادم. اتهام دیگر هم، عضویت در چریک های فدایی خلق است."
ما به عنوان خانواده آقای طاهری این خبر را در آن تاریخ منتشر کرده و نگرانی عمیق خود را ابراز کردیم و از آزاد اندیشان و افرادی که مایل به حمایت از آقای طاهری هستند، تقاضا کردیم که پتیشنی را که سازمان عفو بین الملل تنظیم کرده است امضا کنند. در این پتیشن از دولت جمهوری اسلامی ایران خواسته شده است که آقای طاهری را بدون قید و شرط آزاد نمایند.
این پتیشن تا کنون بوسیله بیش از ده هزاد نفر امضا شده است و اما ما اعضای خانواده طاهری، همچنان تقاضای امضای این پتیشن را مطرح می کنیم و برای این امر دو دلیل بسیار مهم داریم:
دلیل اول :
پرونده آقای طاهری در دست بخشی از قوه قضاییه است که تحت فشار شدید ضابطین مغرض پرونده ایشان قرار دارد تا جایی که این قوه به سوال های خانواده در مورد وضعیت و مراحل پرونده با توجه به تمام شدن دوران محکومیت ایشان جواب نمیدهد.
و همانطور که آقای طباطبایی وکیل ایشان در مصاحبه اخیرا خود، ابراز داشته، قوه قضاییه به سوالات وی نیز در مورد پرونده آقای طاهری جوابگو نیست.
با این حال و تحت چنین شرایطی، وقتی در 24 تیرماه 1395 تحت مراقبت شدید امنیتی آقای طاهری به محضری برده می شود که عقد دخترشان در آنجا صورت می گیرد و این امر موجب خوشحالی خانواده ما شده و از این عمل قوه قضاییه قدردانی کردیم اگرچه این مسیله از نگرانی ما نسبت به وضعیت پرونده عزیزمان کم نمیکند.
اما همین قوه قضاییه كه حاضر به جوابگویی به خانواده و وکیل نسیت به دليل عضويت درشورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مجبور است به سؤالات اين سازمان در مورد پرونده آقای طاهری جواب گو باشد (تا کنون نیز چنین بوده است). علیرغم تمام تبلیغات منفی که علیه این سازمان می کنند ، کشورمان بدلیل عضویت در این سازمان خود را ملزم میداند که به سوالات آن سازمان جواب بدهد.
دلیل دوم برای اصرار بر استمرار فعالیت حقوق بشری:
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و سازمان عفو بین الملل، معتبرترین نهادهای حقوق بشری هستند که برای نجات جان زندانیان بی گناه اقدام می کنند و به همین دلیل آنهایی که حقوق بشر را نقض می کنند مدام علیه این سازمان ها تبلیغ کرده و مردم را نسبت به این سازمان ها دلسرد می کنند. در حالی که همانطور که در قسمت قبل گفته شد شورای حقوق بشر سازمان ملل تنها نهادی است که سوالش در مورد یک زندانی در کشوری که عضو این سازمان است هرگز بی جواب نمی ماند.
باتوجه به اهمیت و کارایی سازمان های حقوق بشری فوق الذکر ،اقدام برای نجات یک زندانى از طریق این سازمان ها موثرترین و درست ترین کاراست،
نکته جالب توجه این است که وقتی یک پتیشن توسط این سازمان ها تنظیم می شود اطلاعات شخصی امضا کننده در اختیار این سازمان قرار می گیرد و این پتیشن به لحاظ اهمیت، طبقه بندی در گروه اسناد قابل ارجاع و ماهیت حقوقی جمع کننده امضا که یک نهاد بین المللی مانند سازمان عفو بین الملل است، با پتیشنی که یک فرد یا افراد خاص تنظیم می کنند، متفاوت بوده و دارای ارجحیت حقوقی است.
همچنین امضای چنین سندی کاملا امن است چرا که اطلاعات امضا کنندگان در این پتیشن کاملا محفوظ و مطابق قوانین بین المللی از دسترس افراد و یا دولت ها خارج است.
این سازمان ها براساس تعداد امضاها و اطلاعات دریافت شده درمورد زندانی، اقدامات لازم در این خصوص را انجام داده و خواستار جواب و رعایت موارد حقوق بشری نسبت به احقاق حقوق فرد مور نظر از دولت مربوطه میشوند.
تکرار می کنیم که با توجه به توضیحات ارائه شده، ما همچنان خواستار حمايت كليه دوستان و همه آزاد انديشان نسبت به اقدام فورى انسان دوستانه سازمان عفو بين الملل براى آزادى استاد محمد على طاهرى هستيم.
به منظور اين كار مى توانيد به آدرس زیر رفته، نام، نام خانوادگی و ایمیل خود را وارد کنید و بر روی Take Actionدر همان صفحه کلیک نمایید تا ما را در تحقق این امر یاری نمایید.
منبع نوشته :: کلیک کنید

منبع خبر : گروه خبري سايت www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر