۱۳۹۵-۱۲-۰۳

روزهای پرتنش شاگردان محمد علی طاهری در اصفهان و شهرهای دیگر ایران

گروه خبري سايت
روزهای پرتنش شاگردان محمد علی طاهری در اصفهان و شهرهای دیگر ایران

این روزها شاگردان محمد علی طاهری و مکتب عرفان حلقه (کیهانی) به طور متناوب و پیاپی مورد ارعاب و تهدید و بازداشت به طرق مختلف قرار می‌گیرند.

چه چیز اندیشه یا کجای یک عقیده می‌تواند خطرناک و مهلک باشد که ارگان‌های گوناگون از جمله اطلاعات سپاه یا قرارگاه ثارالله به طور خودسر و بدون هیچ‌گونه تعهدی به قوانین جاری حکومت جمهوری اسلامی ایران دست به بازداشت‌های خودسرانه و فله‌ای می‌زنند!؟

به راستی چطور می‌شود حکومتی که داعیه عدل علی (ع) را دارد و تمامی در و دیوار و کوچه، پس کوچه‌هایش را شعارهای رنگ و آبدار اسلامی پر کرده اینچنین ضد اسلامی عمل کند؟ راستی چرا رهبری که خود را ولی امر مسلمین می‌داند این طور سکان اداره مملکت مسلمین را به دست سپاه و عواملش سپرده است!؟

به راستی چرا اطلاعات سپاه و ارگان‌های موازی آن بدون مجوزهای لازم به صورت فراقانونی بر سر کلاس‌های عرفان حلقه می‌ریزند، منازل آنها را تفتیش می‌کنند، به محل کارشان می‌روند یا به طرق مختلف برای خانواده و بستگان یا دوستان و آشنایان این مکتب معنوی تولید مزاحمت می‌کنند؟

شهر اصفهان در دو هفته اخیر شاهد بازداشت‌های زیادی بود و امروز بر آن شدم که به علت یا علت‌های این موضوع بپردازم. هرچند شاید این نوشتار کوتاه چنان که شایسته و بایسته است نمی‌تواند بیانگر تمامی آن چه می‌گذرد باشد، اما با نگاهی گذرا بر آنچه در این ایام گذشت احتمالا بتوانیم گوشه‌ای از این موارد را برای اذهان عمومی و همین‌طور خوانندگان فهیم مجموعه عرفان کیهانی روشن نماییم.

به نگاه نگارنده یکی از علل اصلی این بازداشت‌های وسیع و پیوسته پی بردن به این مسئله است که در شهرستان‌ها بیشتر از آنچه که اطلاعات سپاه فکرش را می‌کرد جریان عرفان حلقه و سیر اندیشه‌ای استاد محمد علی طاهری رشد داشته ساری و جاری بوده، ضمن اینکه روزبه‌روز هم این رشد به شکلی شگرف و به طور تصاعدی فزونی یافته و مردم از هر قشر و از هر دسته‌ای، فوج فوج به این مکتب معنوی روی آورده‌اند تا جایی که حتی این موضوع به گواه چندین تن از عوامل اطلاعات و گماشته‌های آنها در انجمن نجات از حلقه هم رسیده که از سران کشوری و مملکتی و خانواده‌هایشان هم الان در کلاس‌های عرفان حلقه شرکت جسته‌اند و از نظرات این دانشمند ایرانی بهره برده‌اند.

آغازین سخن به عنوان کسی که فراخور شرایط کاری و حوزه فعالیتم (هر چند کمرنگ) در میان دوستان و یاران مجموعه حضور داشته‌ام عللی که به ذهن‌مان می‌رسد را بررسی می‌کنم و نخست از برپایی مناظره‌ای صحبت به میان می‌آورم که پنج‌شنبه ۲۳ دی‌ماه در شهر فلاورجان استان اصفهان مناظره‌ای توسط انجمن نجات از حلقه و بهداشت معنوی و هماهنگی بسیج منطقه‌ای ترتیب داده شد که عنوان “روشنگری نقد و بررسی عرفان‌های نوظهور” داشت و حضور پرشمار فرادرمانگران در آن جلسه ادعایی شد بر اینکه لااقل در اصفهان جمعیت فرادرمانگران بیشتر از حد انتظار آقایان است به نحوی که حتی سایت نجات از حلقه تصاویر مربوط به آن را با تیتر «جمعیت مشتاق و فراوان حاضر در جلسه که تعداد زیادی از آنان مسترها و طرفدارن فرقه‌ی حلقه بودند» منتشر کرد.

هر چند به گفته تنی چند از شاهدان، در حین جلسه و پیش از شروع آن مجلس به همه شرکت‌کنندگان این قول داده شده بود که شرکت در این اجتماع هیچ خطری برای شما ندارد و تنها در زمینه روشنگری اذهان عمومی خواهد بود.

اما درست در کمتر از یک ماه بعد از آن نشست موج تازه‌ی دستگیری‌ها در اصفهان شدت گرفت به نحوی که تاکنون تمامی دستگیرشدگان از افراد حاضر در آن جلسه بودند و البته بر کسی پوشیده نیست که انجمن نجات از حلقه و بهداشت معنوی تحت سیطره اطلاعات سپاه و قرارگاه ثارالله آغاز به فعالیت کرده و بودجه‌های کلان خود را در راه مبارزه با این اقلیت در رنج صرف می‌کند.

انجمن نجات از حلقه و بهداشت معنوی توسط چند روحانی جوان ولی جویای نام مثل آقایان مظاهری سیف، شمشیری یا خانم میرزاییان اداره می‌شود که در  طی چند سال اخیر از هیچ کوششی برای دستگیری فرادرمانگران و زدن اتهامات جعلی و پرونده‌سازی و برچسب زدن و  جلوگیری از نشر افکار استاد طاهری کوتاهی نکرده است. (هر چند در این قضیه نتیجه عکس بوده و خانواده عرفان حلقه نه تنها کوچکتر نشد بلکه روزبه‌روز تعداد افراد مشتاق کمال فزونی یافته است.)

دیگر موضوع به نظر نویسنده این متون می‌رسد این است که شهر اصفهان از آغاز تمامی حرکت‌های مدنی و تجمعات صلح‌آمیز و قانونی مجموعه پابه‌پای سایر شهرها و تهران از پیشتازان معرفی عرفان کیهانی بوده تا جایی که گاهی به صورت کاملا خودجوش تجمعاتی در دل شهر اصفهان و در مکان‌های گوناگون و مهم برپا داشت که برخی از آنها با یورش ماموران امنیتی بر هم زده شد.

فرادرمانگران در این شهر به صورت شبانه‌روزی مشغول روشنگری و بسط محور اندیشه عرفان کیهانی به روش‌های گوناگون مثل برپایی کلاس‌ها، پخش و نشر بروشور، سی‌دی‌های آموزشی مربوط به دوره‌ها و معرفی شعور الهی به مردم به صورت حضوری، درمان در بیمارستان‌ها و مراکز روان‌درمانی و… می‌باشند و همین موضوع نگاه آنها را به اصفهان معطوف داشته است که اگر امروز برای سرکوب نجنبند، شاید فردا دیر باشد.

مسئله سوم که آن نیز خود از اهم موضوعات است نزدیک شدن تاریخ احتمالی دادگاه محمد علی طاهری در نیمه دوم اسفند ماه طبق گفته یکی از وکلای محترم پرونده‌ی آقای طاهری، جناب محمود علیزاده طباطبایی است، که با این روش سرکوب و ارعاب سعی بر ایجاد فضای رعب و وحشت در میان طرفداران این گروه عرفانی و معنوی دارند، هر چند شاید لازم باشد در این میان این موضوع را متذکر شویم که تاکنون این مجموعه مسائل و مصائب زیادی را پشت سر نهاده و این ترفندها به قصد کشتن پتانسیل‌های مجموعه و تهدید و بازداشت فعالین راه به جایی نبرده است.

موضوع دیگری که مطرح می‌باشد ارائه بیلان کاری هر سازمان در آخر هر سال به مرجع بالاتر خود می‌باشد تا ضمن نشان دادن افزایش میزان فعالیت‌هایشان در طول سال جاری درخواست خود را برای افزایش بودجه بیشتر موجه نشان دهند که این قضیه هر سال پیش از نوروز شدت می‌گیرد و تکرار می‌شود.

موسسه بهداشت معنوی و انجمن نجات از حلقه هم از این قانون مستثنی نیست. این گونه موسسات با ارائه آمار غلط سعی بر سیاه‌نمایی اذهان سران مملکتی و عموم مردم دارند تا این مکتب عرفانی و الهی را تهاجم فرهنگی غربی و شیطانی و در ستیز با ادیان الهی معرفی کنند و به این نحو وجود خود را لازم بدانند و در ادامه همانطور که اشاره شد بیشتر و بهتر بتوانند به بودجه‌های کلان دست یابند و از بیت‌المال برای نیت‌ها و مقاصد شوم خود استفاده کنند.

یکی دیگر از نکاتی که می‌توانیم مد نظر قرار دهیم تفاوت نحوه و شدت عملکرد اطلاعات سپاه در شهرستان‌ها است، به این مفهوم که مثلا در تهران وجود پرونده‌های متنوع، سنگین و پیچیده و وسعت رسیدگی به جریان‌های سیاسی گوناگون و همینطور حساس بودن شرایط پایتخت، به حدی زیاد است که جریان مبارزه با عرفان حلقه در رده‌های دو و سه قرار می‌گیرد و این در حالی است که در شهرستان‌ها این قبیل موضوعات (مبارزه با عرفان حلقه) نمود بیشتری پیدا می‌کند؛ بنابراین در شهرستان‌ها با بزرگ‌نمایی و اجراهای شوهایی نمایشی به هر قیمتی سعی بر جلب کردن کانون توجهات رده‌های بالا به این موضوع هستند تا بگویند که ما هم به عنوان یک سازمان در شهرهای کوچک مشغولیم و فعالیت وسیعی داریم و از این سیاه‌نمایی‌ها و انعکاس فعالیت‌های کاری خود راهی برای مطرح ساختن خود پیدا کنند.

در آخر ضمن آرزوی صبوری و بردباری برای تمامی خانواده‌های یاران در بند و بازداشتیان آزاد شده و همینطور همه عزیزان و فعالین مجموعه بزرگ عرفان حلقه، از همه عزیزان و همراهان این راه پر فراز و نشیب که همان معرفی و انعکاس شعور الهی است خواستارم که تنها در سایه قانون به فعالیت‌ها و خواسته‌های خود ادامه دهند و برای معاندین و مخالفین این مکتب الهی و عرفانی طلب خیر و مغفرت دارم و از همین جا اعلام می‌دارم که معاندین و جریان‌های مخالف عرفان حلقه بدانند با توجه به حقانیت آموزه‌های استاد محمد علی طاهری و شناختی که از شاگردان پر مهر و عاشق آن استاد عزیز دارم این موضوع بعید می‌نماید که با این روش‌های قرون وسطایی و نابخردانه راه به جایی ببرند.
خبرگزاری عرفان
منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر