۱۳۹۳-۰۳-۲۱

عادت در نوزادان

عادت در نوزادان

بلافاصله نوزاد بعد از ساعاتی اولین اعتیاد را تجربه می کند به شیر مادر و به مادر و یک سری مسائل جانبی. جدا کردن نوزاد از مادر مشکل می شود، چون طبق اصولی که توضیح دادیم نوزاد بلافاصله آسان ترین و سریع ترین راه و اولین انرژی را که با آن آشنا می شود را سریع می گیرد و بلافاصله جذب می کند و دیگر می چسبد به اینها.

منتها در بحث بنیاد که می آئیم به 4 دسته که بر می خوریم اینها این اعتیاد را در نسبتهای مختلف نشان می دهند، یعنی مثل هم نیستند، مثلا نوزاد اگر در دسته گروه A باشد که بعدا می گوئیم چه هست، اعتیادش کمتر است، می توانید بگذاریدش پیش یکی دیگر و بروید.

ولی یک گروه دیگر نه، حتما باید مادر خودش باشد و در مهد کودک و اینها هم این کودکان همینطوری هستند، یک بچه را صبح تا شب در مهد کودک بگذارید (گروه A )می ماند، یک گروه دیگری را بگذارید در مهد کودک نگهداریش در مهد کودک مشکل است.

در یکی دو ساعت اول زندگی نوزاد اولین تجربه اعتیاد را و یا عادت را دارد. یعنی انسان ما حصل عادت است، یعنی طبق بحث نهادی اش، انسان است و انس گرفتنش. هدف این است که انسان از آن صورت ماشینی بیرون بیاید و به صورت دیگری در اختیار ما قرار بگیرد.

دوره سايمنتولوژي استاد محمد علی طاهري 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر