صفحات

۱۳۹۳-۰۶-۱۵

بحث حفاظ (دو)

بحث حفاظ (دو)
وقتي مي‌گوييم «اَعوذُ بالله» ظاهر دارد.... و باطنش يك چيزي بايد باشد..... و يك آيه هم هست كه مي‌گويد: «ما نیافریدیم کسی را مگر بر او حفاظ گذاشته باشیم» حفاظ را داریم،..... اتصالش را نداریم،..... بنابراین آن حفاظ‌ها تعریف شده است فقط اتصالش نیست،...... وقتي ما مي‌آييم در ماجراي «أقم الصلوة» مقيم اتصال شدن كاربرد حفاظش پيدا مي‌شود...... و بعد همانجا بحث استفاده از حفاظش مشخص مي‌شود.
مثلا حفاظ های مقاطع مختلف جنگ کلاسیک مشخص و تعريف شده است مثلاً اگر ما در جنگ شيميايي قرار بگيريم، تجهيزاتي مي‌خواهد كه در يك جنگ كلاسيك فرق مي‌كند، قديم كه شمشير بوده فرق مي‌كرده، حفاظش زره بوده است ولي الان آن زره نيست، تبديل به يك چيز ديگر شده است. اگر ما جنگ هسته‌اي را قرار باشد تجربه كنيم، حفاظهايي در برابر يك جنگ هسته‌اي يك چيز ديگر مي‌شود، يك تعريف ديگري دارد.
بنابراين در اينجا هم به همين صورت است هر کاری که مي‌خواهیم بکنیم حفاظ‌های خاص خودش را دارد و حالا دوستان‌مان در دوره 7 دارند حلقه‌ «اعوذ» را تجربه مي‌كنند و حفاظش را تجربه مي‌كنند، شما بايد گزارش‌ها را بشنويد مخصوصاً چند تا از دوستان‌مان كه محققين قرآن هستند و قبلاً هم در شرايط عادي اين كار را مي‌كردند، الان با شرايط جديد كار مي‌كنند بايد گزارش‌شان را بشنويد و ببينيد چقدر تغيير قضيه است.
لذا چه در تئوری و چه در عمل ما بايد به مفاهیمي برسیم حالا ان شاءالله دوستان كمك بكنند، ياري بكنند تا ما تمام استناداتش را خدمتتان عرضه كنيم تا ببينيد تمام اينها مستند است و تعريف شده است مسئله جديدي نيست، به قدمت تاريخ است شايد در كتاب مقدس عهد عتيق هم برويم ببينيم اين صحبتها شده است، فقط موضوع رسيدن به آن مطرح است، استفاده كردن از آن مطرح است، براي ما تعريف شده است.
ترم پنجم، جلسۀ سوم، تصویری
محمد علی طاهری، عرفان کیهانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر