صفحات

۱۳۹۳-۰۶-۱۵

بحث حفاظ (سه)

بحث حفاظ (سه)
حفاظ بر ای انسان تعریف شده، فقط چه کسی استفاده کند یا نکند و قرار بوده تعريف شود ولي ما روي زمين پيدايش كنيم، اگر كه ما از بدو تولد حفاظ‌دار باشيم و دیگر به ما حمله نشود چه مي‌شود؟
محفوظ به دنیا آمده و محفوظ از دنیا مي‌رویم دیگرخطری ما را تهدید نمي‌کند،..... ما در معرض سقوط قرار نمي‌گیریم ......ولی قرار است ما بدون حفاظ به دنیا بياييم، یعنی حفاظ را داریم،...... این خودکار در جيب‌مان است بايد در بياوريم يك چيزي با آن بنويسيم ولي در جيب‌مان هست،...... این حفاظ برای ما تعریف بالقوه شده باید به بالفعل تبدیل کرد،...... با ما متولد شده ولی استفاده نکردیم قرار است به کار گرفته شود و وقتی از دنیا مي‌رویم حفاظ‌دار از دنيا رفته باشيم،..... يعني بالقوه با ما به دنیا آمده و در انتها به بالفعل تبدیل شده است.
همه موارد در مورد انسان همين طوري است انسان زمانی که به دنیا مي‌آيد این من‌ی که در كنترل ذهن تعريف كرديم وظیفه‌اش این است که نگذارد در هر جا حاضر باشیم،...... از روز اول آن من فعال بود يا نبود؟ .......در 7 ميليارد انسان فعال است، کسی هست که در بچگی کنترل ذهن داشته باشد؟ ...ندارد، .....پس این با ما به دنیا آمده است از اين طرف اين‌طوري است، قرار است زماني كه از آن در مي‌رويم بيرون اين كنترل شده باشد، سرجايش نشسته باشد...... در همه موارد اين طوري است يعني ما با یک ویژگي‌هايي به دنیا آمده و از آن طرف مي‌رویم با یکسری ویژگي‌های دیگر.
خیلی‌ها سؤال مي‌كنند كه «خوب خدا خودش چرا این کار را نكرده است؟».... قرار است ما کشف کنیم.......، رسالت انسان حکم مي‌کند که روی زمین کشف کند، اصلا از کجا آمده؟..... چرا ما «الست بربکم» (اعراف 172) یادمان نمي‌آيد؟...... اگر يادمان مي‌آمد مي‌دانيد چه مي‌شد؟ فرض کنید یادمان مي‌آمد چي مي‌شد؟ دیگرآمدنمان به درد نمي‌خورد، ......معما حل شده بود،...... اما الان معما حل نيست....... ما هر روز دچار شک و شبهه مي‌شويم و مي‌گويیم «آیا واقعا از ما سؤال شده «الست بربکم»؟..... یکی مي‌گويد آره یکی مي‌گويد نه،..... یک روز مي‌گويیم بچه بازی است،...... يك روز مي‌گوييم سركاري است» خلاصه تا آخر ببينند ما چه نتيجه‌اي مي‌گيريم.
ترم پنجم، جلسۀ سوم، تصویری
محمد علی طاهری، عرفان کیهانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر