صفحات

۱۳۹۳-۰۵-۱۳

امروز ما به فکر و تفکر نیاز داریم، به نوآوری نیاز داریم، به خلاقیت نیاز داریم به نوپدیدی نیاز داریم!

امروز ما به فکر و تفکر نیاز داریم، به نوآوری نیاز داریم، به خلاقیت نیاز داریم به نوپدیدی نیاز داریم!


بنابراین بیائیم اینطور فکر بکنیم که همه ی اینها را بریزیم بیرون، بگوئیم که چی داریم! صحبت چی هست و امروز ما به فکر و تفکر نیاز داریم، به نوآوری نیاز داریم، به خلاقیت نیاز داریم به نوپدیدی نیاز داریم! چیزهای قدیمی پدران خود را که آزمودیم، چی به ما داد؟! بنابراین واجب است بر داشته های خود، بر آن چیزی که به ما ارث رسیده، تجدید نظر داشته باشیم تا به فکری برسیم که به درد امروز می خورد و وقتی می خواهیم این فکر را به نسل بعدی بدهیم، رویمان بشود! ما الان اصلا با نسل جدید اصلا رویمان نمی شود حرف بزنیم! برای اینکه نداریم آن... الان هر روز هم اختلاف و فاصله خیلی خیلی بیشتر می شود.

خب ما یک فرصت بیشتر نداریم، اگر توانستیم در این فرصت خود را به این نسل برسانیم، حرف بزنیم باب او، و او توانست حرف ما را بفهمد، می توانیم همه چیز خود را حفظ کنیم! فرهنگ خود را، یعنی ساختار فکری خود را، ساختار فکری ما شامل عرفان ما هست، شامل مذهب ما هست، شامل همه ی داشته های ما هست.

این ساختار فکری را خود را باید بتوانیم به زبان امروز عرضه اش بکنیم. خب، پس دوست عزیز ما که مرقوم فرموده بودند که که از کجا آورده ای؟ این که با این توضیحات، مهم نیست از کجا آورده ایم، بگوئیم که چه کار با آن می توانیم بکنیم و هر کسی چی می تواند عرضه بکند، بدون اینکه حالا خیلی مطرح باشد در وهله ی اول که خودش را مطرح بکند.

خیلی ها در واقع خیلی جاها مممکن است یک چیزهایی، یک حرف هایی هم که هست، بعد ببینیم که آن حرف به درد نمی خورد ولی در قالب آن حرف می خواهد خودش را مطرح بکند. یعنی بحث، بحث طرح خود است. اصلا موضوع، چون موضوع می بینیم که چیزی در بر ندارد، کمکی نمی تواند بکند. این از این موضوع.

(دیدار با استاد طاهری - نوروز 90 )

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر