صفحات

۱۳۹۳-۰۱-۲۷

ارتباطات يک جا نهادينه مي شود،

ارتباطات يک جا نهادينه مي شود، يک جا ارتباط برقرار مي شود و يک جا آن نهادينه شده و تجلّي پيدا مي کند. يک چيز جالبي از درون آن بيرون مي آيد و به يک شکوفائي ميرسيم که صرفاٌ با يک حرکت فيزيکي کاملاٌ تفاوت دارد.

تصور بعضيها اين است که اين کار را بکنيم که خدا ما را مورد غضب قرار ندهد و ما را به بهشت ببرد. در حاليکه قبلاٌ هم گفتيم او بي نياز است و اين مسائل براي ما بوده که ما از اين رهگذر بتوانيم چيزي پيدا کنيم و در کنار آن چيزهائي که پيدا کرديم چشم باطن بين ما باز شود.

قرار است به يک آشتي برسيم، يعني قرار است که ديدگاههاي ما از آن ديدگاههائي که در درون آن هستيم کاملاٌ خارج شود و بصورتي نگاه کنيم که در واقع شايسته و برازنده است و آن منزلت به جا بيايد. چون آنطوري که ما نگاه مي کنيم خداي ما خداي نيازمندي است، و ما براي فرار از غضب او داريم کارهائي را انجام مي دهيم.

در اين دوره بيشتر مي خواهيم مسئله را اثبات بکنيم يعني از زاويه اي نزديک شويم، اثبات شود که ماجرا چيزهاي ديگري است و از حالا به بعد اين استارت خورد و هر موقع بخواهيد دعا بکنيد، و دستتان به سمت آسمان برود مي بينيد که آمد.

به هر صورت ما به اين ارتباطات نزديک مي شويم، حس حضور، شکر وجودي،

راجع به شکر وجودي از دوره يک صحبت کرديم، بحث اين نيست که بگوئيم خدايا شکر، تصوّري که برخي از الحمد لله دارند اين است که بگويند خدايا شکر، اگر نگويند خدايا شکر چه مي شود؟ خدا خشم مي کند، آيا اينجوري است؟ در واقع آن الحمد لله گفته مي شود، تا از ظاهر به باطن برود، نهادينه بشود و ما بدانيم با اين تکراري که پيش مي آيد، اينها درون نرم افزاري بنشيند. ولي چون منظور را نمي دانيم، نرم افزار اشتباه برنامه ريزي مي شود. از دوره هاي قبل زمينه چيني کرده بوديم تا به اينجا برسيم، تا بتوانيم وارد يک پروسه عملي تري روي بحث عبادت بشويم.

از نقطه نظرهاي مختلف، به بخشهاي مختلف مثل روزه، حج، صلات و ... نگاه بکنيم. انشاالله در اين دوره دوستان قرار است اين تجارب را دنبال کنند، با دنبال کردن، هدف اديان از پيشنهاد مسائل عبادي تا حدّ زيادي براي ما روشن مي شود و از آن استفاده هم مي توانيم بکنيم.

دوره 8 - جلسه 1 زنگ 2 - استاد طاهري 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر