صفحات

۱۳۹۲-۱۰-۱۷

نزول قرآن در شب قدر !


آن جایی که قدر شناخته شده قرآن هم می آید !
قرآن یعنی چه؟
یعنی خواندنی.
یعنی چیزی که مرتبط با ماست و مرتبط با هستی است.

وقتی قدر شناخته شد قرآن هم می آید و آن خواندنی به ما میگوید چه کار بکنیم در غیر اینصورت تک تک ما نمی دانیم باید از کجا شروع کنیم. پس ما به یک کتاب راهنما و خواندنی احتیاج داریم. میگوید اگر آن سرمایه گذاری را بکنید آن خواندنی هم میاید.

قرآن کریم در 23 سال آمده و اگر بعضی ها بگویند نه همه قرآن آن شب نازل شده و در طول 23 سال نوشته شده؛ میشود جواب داد که معلوم است بعضی از آیات طبق اتفاق هایی که در تاریخ آمده بیان شدند و نازل شدند. حتی گاهی بعد از رخ دادن آن اتفاق به وجودآمدند و پیامبر از قبل در آن مورد چیزی نمی دانسته.

پس این ماجرا هم دوباره معرفت خودش را می رساند. حالا اگر قرآن هم در آن شب آمده باشد من باید چه کار کنم؟ من چه وظیفه ای دارم. فقط می خواهم این خبر را بشنوم که قرآن در یک شب نازل شده! چه در یک شب چه در 23 سال الان به من کمکی نمی شود.

با این تفکرمن به فکر نمی افتم دنبال قرآن خودم بگردم و دنبال خواندنی خودم بگردم. صبح رادیو می گوید در 100 سال قبل فلان اتفاق افتاد و فقط میشنویم ولی ممکن است بهره ای برای ما نداشته باشد. اما اگر از زاویه متفاوت نگاه کنیم اهمیت قدرشناسی را پیدا میکنیم.

یعنی من سعی میکنم قدر خود را بدانم
و به خودشناسی برسم تا قرآن من را،
به سینه ام بریزند و خواندنی من برایم روشن بشود
و به این ترتیب به سلامتی هم خواهیم رسید !

اگر بگوئیم در شب قدر سلامتی می دهند( مثل نذری) برویم بگیریم ماجرا دچار اشتباه شده و آن سلامتی معرفت دیگری دارد.

پس ما شب قدر را از بعد معرفت نگاه می کنیم !
این بعدهایی که ما شنیدیم همه بعدهای فیزیکال بوده.
خیلی ها هم دیدیم در این مسائل وقت گذاشتند و به نتیجه نرسیدند.

این شب سمبولیک شده که ما بگوئیم از قدر چه خبر؟
از قدر خویش چه خبر؟
در این محافل باید این مسئله بررسی بشود.

اگر ما این شب قدر هم نداشتیم راجع به این موضوع خیلی کمتر حرف میزدیم. پس یک شب انتخاب شده تا بنشینیم و بطور ویژه درباره این موضوع تفکر و بررسی کنیم. و این به این معنا نیست که روزها و شب ها و زمان های دیگر تعطیل است.

دوره 3 - استاد طاهری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر