صفحات

۱۳۹۳-۰۸-۱۸

تجمع همراهان عرفان حلقه در هامبورگ آلمان

تجمع همراهان عرفان حلقه در هامبورگ آلمان

امروز، شنبه (8 نوامبر 2014) تعدادی از هم میهنان عزیزمان در هامبورگ گرد هم آمدند و با در دست داشتن پلاکاردها و تصاویری از برخی زندانیان بی گناه به اسارت کشیده شده در بندهای امنیتی زندانهای ایران و با اجرای برنامه هایی نمادین (اجرای نمایش در اعتراض به اسیدپاشی و ...)، خواهان امنیت همه مردم و آزادی دگراندیشان و همه زندانیان عقیدتی و سیاسی شدند.

این گردهمایی در حالی انجام گرفت که استاد محمدعلی طاهری، دومین هفته اعتصاب غذا را پشت سر می گذارد و نه تنها وخامت حال او بر کسی پوشیده نیست، بلکه وکیل جدید پرونده وی که بر خلاف وکلای قبلی، منتخب نیروهای امنیتی نیست، هنوز اجازه ملاقات با ایشان را نیافته است.
عزیزانی که در این تجمع شرکت کردند، برنامه خود را با یکی از اشعار فریدون مشیری آغاز نمودند و در حالی که با تصاویری گلباران، یاد و خاطره چند تن از قربانیان بی گناه قتل و اعدام در ایران (ستار بهشتی، محسن امیراصلانی، ریحانه جباری) را زنده نگاه داشتند، بیانیه ای را به زبان فارسی و آلمانی قرائت کردند و در آن خواهان امنیت، برابری و تساوی حقوق، آزادی بیان و اندیشه و احترام به تمامی حقوق انسانها شدند.
آنها به احترام و یادبود تمامی جان باختگان راه صلح، عشق و آزادی در کوبانی، سنجار، فلسطین، سوریه، عراق، ایران و جای جای جهان، یک دقیقه سکوت کردند و به احترام و بزرگداشت انسانهایی که تا مرز جان و تحت سخت ترین شرایط، در مقابل ظلم وجهل ایستادگی کرده اند، یک دقیقه دست زدند.
فرادرمانگران فهیم ایرانی در هر نقطه از جهان، خواهان صلح و آزادی اندیشه و بیان برای همه ملل و جوامع هستند و نه تنها هیچ بیدادی را بر نمی تابند، بلکه صدای مظلومیت مظلومانی همچون استاد خود را بیش از پیش به گوش جهانیان خواهند رسانید.

صحبت از پژمردن یک برگ نیست
فرض کن مرگ قناری در قفس هم مرگ نیست

فرض کن یک شاخه گل هم در جهان هرگز نرست
فرض کن جنگل بیابان بود از روز نخست

در کویری سوت و کور
در میان مردمی با این مصیبتها صبور

صحبت از مرگ محبت مرگ عشق
گفتگو از مرگ انسانیت است

«فریدون مشیری»

_____________________________
فیلم مراسم:
https://vimeo.com/111307639













هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر