۱۳۹۳-۰۸-۱۷

توضیجات خانم شادی رصدی وکیل استاد مجمد علی طاهری درباره پرونده استاد

توضیجات خانم شادی رصدی وکیل استاد مجمد علی طاهری درباره پرونده استاد
به نام خدا
بعد حدود دو سال از پايان آخرين کشمکشها ، مجددا قريب 2 هفته است که موجي از تماسها، کمافي السابق توسط اشخاصي با نامها و هويتهاي مجعول و نيز بعضا معلوم آغاز گشته که در خصوص پرونده آقاي محمد علي طاهري و حکم صادره از دادگاه در سال 1390 ، مطالب غير واقع عنوان و بر همين مبنا کسب اطلاع مي کنند .
به نظرم با پوشش رسانه اي مثبت و منفي ، کل قضيه مي بايست براي همگان روشن باشد ولي مطالبي که عنوان مي شود حاکي است تحريفاتي در موضوع صورت گرفته که بر اين شدم يک بار به طور تفصيلي موضوع را تشريح کنم و به اين مباحث خاتمه دهم .
آقاي محمد علي طاهري در 29 فروردين ماه 1389 براي اولين بار دستگير و به مدت 67 روز بازداشت شدند . از روز اول دستگيري بنده با وکالت مع الواسطه در پرونده اعلام وکالت نمودم که بعد از آزادي مستقيما به اينجانب تفويض وکالت نمودند .
قبل از نيمه دوم ارديبهشت 1390 ، ايشان يک بار به مدت 24 ساعت بازداشت و سپس آزاد شدند . از نيمه ارديبهشت 1390 ايشان بازداشت و روند پرونده در دادسرا و دادگاه با سرعت بيشتري ادامه پيدا کرد .
بنابراين ايشان قريب يک سال آزاد بودند و فرصت هر گونه تصميم گيري در خصوص پيگيري حقوقي پرونده بنا به تمايل و سليقه خودشان را داشتند .
در اين پرونده اتهام ارتداد بر مبناي فتاوي ماخوذه عليه ايشان و سب النبي مستند به فايلهاي صوتي جلسات عرفان پژوهي از مهمترين اتهامات بود که همانطور که مي دانيد مجازات آن اعدام است لکن پس از چندين جلسه دادگاه در بهمن ماه 1390 ايشان از اتهامات ارتداد و سب النبي تبرئه شدند .
پيشتر از کليه شکات پرونده رضايت گرفتم و در جلسات دادگاه حدود 6 نفر به عنوان شاکي حاضر شدند که 4 تن از شکات اساسا شکايتشان مسموع واقع نشد و دو تن ديگر که در واقع منشا يکسان داشتند پس از طرح شکاياتشان به نتيجه اي نرسيدندکه هويت ايشان براي شما روشن است .
علي ايحال حکم ايشان صادر و بر خلاف تصور شخص ايشان و ديگر اطرافيان حکمي مبني بر اعدام يا حبس ابد صادر نشد .
حکم ايشان به اين شرح مي باشد : ( 5 سال حبس تعزيري به اتهام توهين به مقدسات و بيان مطالبي که هيچ گونه تخصصي در آنها نداشته و ادعاي الهام و دريافت آگاهي و ارائه اين دريافت‌ها به ديگران ، به اتهام مداخله غير قانوني در امور پزشکي و درمان - با توجه به اينکه هيچ فردي حق ندارد بدواً نظريات خود را روي انسان آزمايش کند- با استناد به مفاد قانون مجرم شناخته شده و پروانه فعاليت وي ابطال شد... به اتهام تحصيل مال نامشروع و پخش غيرقانوني آثار سمعي و بصري به پرداخت ??? ميليون تومان جريمه و دوسال حبس تعزيري محکوم و به علت لمس بيماران مونث بدون اينکه داراي مجوز طبابت باشد نيز به ?? ضربه شلاق محکوم شدند ) .
لازم به ذکراست مبلغ مذکور بنا به اعلام مبالغ دريافتي خود ايشان بدون کسر هزينه هاي موسسه تعيين شده است .
ديگر اينکه تا کنون تنها مجازات حبس ايشان اجرا شده و الباقي اجرا نشده .حبس ايشان نيز به صورت انفرادي نبوده و هم سلولي هاي ايشان با اکثر اطرافيانشان در ارتباط مي باشند بنابراين از اين موضوع مستحضريد .
بعد از صدور حکم ، بنده تمام تلاش خود را به کار گرفتم تا در مرجع تجديد نظر ميزان مجازاتها کاسته شود موجي جديدي از مخالفتها آغاز شد چه از طرف مدعيان عضويت در موسسه عرفان کيهاني و چه مراجع مخالف . مستندات آن به تفصيل در فضاي مجازي موجود است . ازتعابير وکيل مدافع شيطان گرفته تا فحاشي و هتاکي مدعيان دلسوز ايشان که کليه مدارک آن از قبيل ايميلها و کپي نامه ها و فايلهاي تصويري و صوتي ، موجود است .
خلاصه تجديدنظرخواهي در بدترين فضاي ممکن صورت گرفت و تقاضاي مکرر بنده براي حفظ آرامش مثمر ثمر واقع نشد . نهايتا راي عينا تائيد شد .
همين موانع با سرعت بيشتر بعد از موعد تقاضاي آزادي مشروط وپس از مرخصي ايشان در عيد 1392 در پيش روي من قرار گرفت که امکان هر گونه اقدامي در اين زمينه ها را غير ممکن نمود .بنابراين کار بنده بعد از تائيد راي در مرحله تجديد نظر به اتمام رسيد .
از آن تاريخ به بعد هيچ حکمي براي ايشان صادر نشده است .
وکالت بنده در پرونده مذکور با توجه به طي مراحل بدوي و تجديد نظر به پايان رسيده است .به عبارت ديگر بعد از تائيد راي در مرحله تجديد نظر ، کار اينجانب در پرونده آقاي طاهري به انجام رسيده و از آن تاريخ تا کنون حدود دو سال مي گذرد.
وکالت درپرونده ها موردي است و اينجانب هيچ نقشي در پرونده هاي احتمالي بعدي، اطلاع احتمالي از شکات جديد و غيره که مکررا سوال مي فرمائيد نداشته و نخواهم داشت .
مکرر عرض مي کنم که وکالت من در پرونده آقاي محمد علي طاهري به پايان رسيده و تنها راي دادگاه هم تا کنون همين است که مشاهده مي فرمائيد .
کميته هاي محترم از جمله عرفان پژوهي و غيره هم مي توانند اطمينان داشته باشند که زين پس، به هيچ دليلي و تحت هيچ شرائطي ، وکيل آقاي طاهري ( آن دخترک ) ، نخواهد بود ودر صورت بروز هر گونه مشکل که اميدوارم ايجاد نگردد ، دلير مرداني از اين مرز و بوم ، از ايشان دفاع خواهند نمود .
بنا براين از کليه عزيزان تقاضا دارم از هر گونه استعلام از بنده يا حضور در دفتر اينجانب خودداري فرمائيد همچنين از معرفي بنده به عنوان وکيل آقاي محمد علي طاهري به سازمانهاي مختلف جهت تماس خودداري نموده چه اينکه کل توضيحات
به نام خدا
بعد حدود دو سال از پایان آخرین کشمکشها ، مجددا قریب 2 هفته است که موجی از تماسها، کمافی السابق توسط اشخاصی با نامها و هویتهای مجعول و نیز بعضا معلوم آغاز گشته که در خصوص پرونده آقای محمد علی طاهری و حکم صادره از دادگاه در سال 1390 ، مطالب غیر واقع عنوان و بر همین مبنا کسب اطلاع می کنند .
به نظرم با پوشش رسانه ای مثبت و منفی ، کل قضیه می بایست برای همگان روشن باشد ولی مطالبی که عنوان می شود حاکی است تحریفاتی در موضوع صورت گرفته که بر این شدم یک بار به طور تفصیلی موضوع را تشریح کنم و به این مباحث خاتمه دهم .
آقای محمد علی طاهری در 29 فروردین ماه 1389 برای اولین بار دستگیر و به مدت 67 روز بازداشت شدند . از روز اول دستگیری بنده با وکالت مع الواسطه در پرونده اعلام وکالت نمودم که بعد از آزادی مستقیما به اینجانب تفویض وکالت نمودند .
قبل از نیمه دوم اردیبهشت 1390 ، ایشان یک بار به مدت 24 ساعت بازداشت و سپس آزاد شدند . از نیمه اردیبهشت 1390 ایشان بازداشت و روند پرونده در دادسرا و دادگاه با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرد .
بنابراین ایشان قریب یک سال آزاد بودند و فرصت هر گونه تصمیم گیری در خصوص پیگیری حقوقی پرونده بنا به تمایل و سلیقه خودشان را داشتند .
در این پرونده اتهام ارتداد بر مبنای فتاوی ماخوذه علیه ایشان و سب النبی مستند به فایلهای صوتی جلسات عرفان پژوهی از مهمترین اتهامات بود که همانطور که می دانید مجازات آن اعدام است لکن پس از چندین جلسه دادگاه در بهمن ماه 1390 ایشان از اتهامات ارتداد و سب النبی تبرئه شدند .
پیشتر از کلیه شکات پرونده رضایت گرفتم و در جلسات دادگاه حدود 6 نفر به عنوان شاکی حاضر شدند که 4 تن از شکات اساسا شکایتشان مسموع واقع نشد و دو تن دیگر که در واقع منشا یکسان داشتند پس از طرح شکایاتشان به نتیجه ای نرسیدندکه هویت ایشان برای شما روشن است .
علی ایحال حکم ایشان صادر و بر خلاف تصور شخص ایشان و دیگر اطرافیان حکمی مبنی بر اعدام یا حبس ابد صادر نشد .
حکم ایشان به این شرح می باشد : ( 5 سال حبس تعزیری به اتهام توهین به مقدسات و بیان مطالبی که هیچ گونه تخصصی در آنها نداشته و ادعای الهام و دریافت آگاهی و ارائه این دریافت‌ها به دیگران ، به اتهام مداخله غیر قانونی در امور پزشکی و درمان - با توجه به اینکه هیچ فردی حق ندارد بدواً نظریات خود را روی انسان آزمایش کند- با استناد به مفاد قانون مجرم شناخته شده و پروانه فعالیت وی ابطال شد... به اتهام تحصیل مال نامشروع و پخش غیرقانونی آثار سمعی و بصری به پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جریمه و دوسال حبس تعزیری محکوم و به علت لمس بیماران مونث بدون اینکه دارای مجوز طبابت باشد نیز به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند ) .
لازم به ذکراست مبلغ مذکور بنا به اعلام مبالغ دریافتی خود ایشان بدون کسر هزینه های موسسه تعیین شده است .
دیگر اینکه تا کنون تنها مجازات حبس ایشان اجرا شده و الباقی اجرا نشده .حبس ایشان نیز به صورت انفرادی نبوده و هم سلولی های ایشان با اکثر اطرافیانشان در ارتباط می باشند بنابراین از این موضوع مستحضرید .
بعد از صدور حکم ، بنده تمام تلاش خود را به کار گرفتم تا در مرجع تجدید نظر میزان مجازاتها کاسته شود موجی جدیدی از مخالفتها آغاز شد چه از طرف مدعیان عضویت در موسسه عرفان کیهانی و چه مراجع مخالف . مستندات آن به تفصیل در فضای مجازی موجود است . ازتعابیر وکیل مدافع شیطان گرفته تا فحاشی و هتاکی مدعیان دلسوز ایشان که کلیه مدارک آن از قبیل ایمیلها و کپی نامه ها و فایلهای تصویری و صوتی ، موجود است .
خلاصه تجدیدنظرخواهی در بدترین فضای ممکن صورت گرفت و تقاضای مکرر بنده برای حفظ آرامش مثمر ثمر واقع نشد . نهایتا رای عینا تائید شد .
همین موانع با سرعت بیشتر بعد از موعد تقاضای آزادی مشروط وپس از مرخصی ایشان در عید 1392 در پیش روی من قرار گرفت که امکان هر گونه اقدامی در این زمینه ها را غیر ممکن نمود .بنابراین کار بنده بعد از تائید رای در مرحله تجدید نظر به اتمام رسید .
از آن تاریخ به بعد هیچ حکمی برای ایشان صادر نشده است .
وکالت بنده در پرونده مذکور با توجه به طی مراحل بدوی و تجدید نظر به پایان رسیده است .به عبارت دیگر بعد از تائید رای در مرحله تجدید نظر ، کار اینجانب در پرونده آقای طاهری به انجام رسیده و از آن تاریخ تا کنون حدود دو سال می گذرد.
وکالت درپرونده ها موردی است و اینجانب هیچ نقشی در پرونده های احتمالی بعدی، اطلاع احتمالی از شکات جدید و غیره که مکررا سوال می فرمائید نداشته و نخواهم داشت .
مکرر عرض می کنم که وکالت من در پرونده آقای محمد علی طاهری به پایان رسیده و تنها رای دادگاه هم تا کنون همین است که مشاهده می فرمائید .
کمیته های محترم از جمله عرفان پژوهی و غیره هم می توانند اطمینان داشته باشند که زین پس، به هیچ دلیلی و تحت هیچ شرائطی ، وکیل آقای طاهری ( آن دخترک ) ، نخواهد بود ودر صورت بروز هر گونه مشکل که امیدوارم ایجاد نگردد ، دلیر مردانی از این مرز و بوم ، از ایشان دفاع خواهند نمود .
بنا براین از کلیه عزیزان تقاضا دارم از هر گونه استعلام از بنده یا حضور در دفتر اینجانب خودداری فرمائید همچنین از معرفی بنده به عنوان وکیل آقای محمد علی طاهری به سازمانهای مختلف جهت تماس خودداری نموده چه اینکه کل توضیحات ممکن ، همین مطالبی است که عرض کردم .
ضمنا برای حفظ و احترام به حریم خصوصی اینجانب ، ارتباط خود را با بنده در کلیه شبکه های اجتماعی موجود قطع فرمائید تا کمتر برای یکدیگر ایجاد زحمت کنیم .
همچنین ، ایراد هر گونه اتهام و هتاکی و فحاشی به بنده کما فی السابق آزاد است منتها استدعا دارم در فضاهای مجازی و حضوری خود ، این امور را به انجام برسانید و نیازی نیست بنده را مستقیما مستحضر فرمائید .
برای همگی آرزوی توفیق روز افزون دارم .
با تشکر
شادی رصدی

منبع نقل قول
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152806540038629&set=a.100804493628.89019.630028628&type=1&fref=nf

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر