۱۳۹۳-۰۸-۱۷

بر اين اصل وفادار باشيم

بر اين اصل وفادار باشيم
پس يک اصلي را بين خودمان بگذاريم و بر اين اصل وفادار باشيم. حال که همه مان عاشقيم، جمع مان هم بايد عشق بزرگي را ارائه دهد. زماني مي توانيم کاري کنيم که راهبردي و راهگشا باشد که خودمان خللي بر جمع مان وارد نباشد!
بين خودمان هم هر اختلاف نظري هست، بيرون اين در کسي با خبر نشود. اختلاف نظر طبيعي است. اين طرف در يک ماجرا است و آن طرف يک ماجرا. اين طرف در، اختلاف سليقه به اضافه وحدت است، اما آن طرف فقط وحدت است.
پس پيشنهاد مقدماتي من اين است که ما چند اصل را بين خودمان بگذاريم و بر آن بيعت ببنديم با اين اميد که اين بيعت از ما به بعدي و بعدي و بعدي انتقال يابد. امروز ما هستيم و محفل ما محفل عشق است اما نمي دانيم که بعد از ما چگونه خواهد بود. اصولي را بگذاريم که بعد از ما تداوم يابد و درگيري هاي شخصيتي در جمع ما نباشد! در اين جمع درگيري شخصيتي جايگاه ندارد! دير يا زود درگيري که با بحث شخصيتي همراه باشد منجر به دست به يقه شدن و پاشيده شدن مي شود! چون يک درگيري ناگهان جمع دو گروه مي شود و شيطان پرچمش را مي زند و تمام! کثرت که حاکم شد ديگر رد پاي شيطان است! به محض اينکه در جمعي کثرت آمد، يعني شيطان آمد و فاتحه آن جمع خوانده است! دير يا زود!

« سخنان استاد محمد علي طاهري 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر