۱۳۹۳-۰۶-۱۵

محقق كيست؟

محقق كيست؟
محققین چه کسانی هستند؟ .....7 میلیارد انسان آمدند که تحقیق کنند،...... شايد هر كسي از اين 7 ميليارد فكر مي‌كند آن يكي بايد برود تحقيق كند!
روز امتحان این دنیا فرض كنيد جلوی آن در از ما سؤال کنند که فهمیدی چي بود؟ ما نمي‌توانيم بگوييم حالا بگذاريد ببينيم نظر محققين چيه؟!... محقق كيه؟ همه مثل همديگر همه منتظرند ببينند چه اتفاقي مي‌افتد.
فرض کنیم یک عده‌ای در تحقیقات‌شان جلوتر بیفتند تحقیقات آن‌ها مورد بررسی قرار مي‌گیرد، ......کما این که فلسفه بوجود آمده،..... علم بوجود آمده...... عرفان بوجود آمده،..... وجود داشته حالا تعریف شده .......
نظرات و فکرها و دانسته‌ها را روی هم بریزیم و باید آنچه که داریم بریزیم روی هم و بعد ببینیم که چه داریم و چه نتیجه‌ای از آن مي‌گیریم؟.......
به ما اشاره کوچکی در قالب رمز کرده اند که اگر پرسیدند «الست بربکم» شما بله بگويید فقط در همین حد است.......، اطلاعات بیشتری به ما ندادند ولي ما باید کشف رمز کرده و معما را حل کنيم تا در انتها با حل اين معما راه حل پیدا کنيم.
پس وظیفه ما حل معماست، .......يعني ما از آن طرف كه مي‌آييم همه امکانات ما بالقوه است بايد تبدیل به بالفعل شود،...... این سؤال وارد نیست که ما بگويیم «که چرا خدا خودش به ما نداده؟» اگر خودش به ما مي‌داد دیگر ما اينجا نقشی نداشتیم....... اما الان نقشی داریم دور هم جمع شديم با هم مجادله و بحث می‌کنیم خلاصه مي‌خواهيم معمايي را حل و فصل كنيم.
ترم پنجم، جلسۀ سوم، تصویری
محمد علی طاهری، عرفان کیهانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر