۱۳۹۳-۰۳-۱۴

طرح اشکال:

طرح اشکال:

مطلبي که فرموديد نماز يا اتصالي است، يا قراردادي است، مگر نمي شود در نماز قراردادي اتصال وجود داشته باشد؟ شما اينها را مي گذاريد روبروي هم، و مي گوئيد يکيش بيشتر نمي تواند درست باشد.
دومي: يکي پرسيد چرا ما تا دو سه روز انرژي را داريم و بعد مي پره، شما فرموديد خودشان را نشان مي دهند و بعد مي کشند کنار، در صورتيکه اين پاسخ منطقي اي نيست.

استاد:
انواع نماز:
يک اصل کلي داريم، در بحث نماز، شخص به عنوان تشريفات به آن نگاه مي کند، به صورت يک فرم و يک فيگور نگاه مي کند، که اگر اين کار را کرد، مي نويسند که آقا بله، ما بين خودمان اسمش را گذاشتيم قراردادي، نگفتيم تشريفاتي، گفتيم قراردادي، يعني گفتند آقا اينکار رو بکن و اونکار را بکن، و او هم دارد مي کند.

اما نمازي است که در آن ارتباط و اتصالي جاري است، اين مي شود دو تا فرم کلي. ولي ممکن است يکي با قرارداد شروع کند و يک دفعه وسط قراردادش بشود ارتباط و اتصال. اما ما که مي خواهيم با هم صحبت کنيم، مجبور هستيم اين طبقه بندي را داشته باشيم يا نه؟

شکل سوم که امکان تلفيق اين دو وجود دارد، اتوماتيک وار پيش مي آيد، ديگر نمي گوئيم که مخلوطش هم هست، اتوماتيک پيش مي آيد. اما شما مي فرمائيد يک يادآوري به شکل سوّمش هم داشته باشيم (مخلوط)، اشتباه کرديم، قبول. شکل سوّم: مخلوط

انواع نماز:
1 – قراردادي 2- اتصالي 3- مخلوط

دوره 8 - جلسه 5 - زنگ 1 - استاد طاهري 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر