۱۳۹۳-۰۲-۱۲

آشنائی با تشعشع دفاعی:

آشنائی با تشعشع دفاعی:

این دوره بنام دوره تشعشع دفاعی نامگذاری شده و در مورد مشکلات ذهنی بررسیهائی خواهیم داشت و بیماریهائی را که در روانپزشکی مطرح است مورد بررسی قرار خواهیم داد. در مرحله اول موضوع این دوره را از نظر کاربردی مورد بررسی قرار می دهیم و در مرحله دوم در مورد مسائل پشت پرده آن صحبت می کنیم.

همانطور که در فرادرمانی تجربه کردیم، دوستان بیماریهائی را مورد درمان قرار دادند و نتایج آن را خودشان تست کردند، اما با مشکلات دیگری برخورد کردیم که در عین حال نمی توانیم نام بیماری بر روی آنها بگذاریم، ضمن اینکه واقعا ایجاد مشکلات هم برای فرد کرده و اختلالاتی را برای فرد ایجاد کرده است. مثلا فرض کنید وقتی می گوئیم وسواس، آیا وسواس بیماری است؟ هم بله و هم خیر. کسی که وسواس دارد و روزی 500 بار دستش را می شوید، اگر ما به او بگوئیم بیمار است، می گوید خودت بیمار هستی، ما هزار بار در روز باید دستمان را بشوئیم، حالا تازه من کم کاری می کنم و 500 بار این کار را می کنم، شما هستی که مشکل داری، حپلی هستی و مثلا روزی 2 بار دستت را می شوئی، خوب حالا ما چطور این دعوا را خاتمه دهیم، که او بیمار است یا من بیمار هستم.

مثالی دیگر: اگر کسی بگوید که من موجوداتی و ما بگوئیم نخیر، این مسئله پیش می آید که آیا ما درست یا او درست می بیند. با توجه به اینکه ما می دانیم هر ناظری دید مخصوص به خودش را دارد، مثلا یک مار اگر به ما نگاه کند، ما را اینطور نمی بیند، چون اشعه مادون قرمز را هم می بیند، حرارت بدن ما را هم می تواند ببیند، در حالیکه ما نمی توانیم، پس آن چیزی را که او دارد از ما می بیند کاملا متمایز است از آن چیزی که ما می بینیم، یک خفاش آنچیزی را که از جهان هستی می بیند و درک دارد با ما کاملا متفاوت است. او همه چیز را مثل یک صفحه رادار می بیند و یک برد محدودی را مورد شناسائی قرار می دهد و دید او با دید ما کاملا فرق دارد.

حال اگر به سراغ خودمان بیائیم، دوباره یک سری مسائل است که فرد به فرد متفاوت است و خلاصه کلام به یک دنیائی برمی خوریم، ضمن اینکه افرادی که این مشکلات را دارند زندگیشان مختل است، ولی در اصل خیلی هم نمی توانیم نام بیماری را به مسائل آنها اطلاق کنیم و با حالاتی خاص و ویژه برخورد می کنیم که در واقع موضوع شعور سلولی، فرکانس ملکولی، چاکراه ها، حوزه پولاریتی نیست و بقیه قضایا که در فرادرمانی کار کردیم، دیگر آن چیزها نیست. در واقع با یک کیس جدید برخورد داریم، این کیس ها را مقدمتا مورد شناسائی اولیه قرار می دهیم.

دوره تی دی - جلسه 1 - زنگ 1
استاد محمد علی طاهری 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر