صفحات

۱۳۹۳-۰۲-۲۳

ايجاد تباهي و جلوگيري از شکوفائي هر جزئي از تجليات الهي

ايجاد تباهي و جلوگيري از شکوفائي هر جزئي از تجليات الهي

مثلا ما اگر يک تکه گوشت را در فضاي آزاد نگه داريم، آن را در معرض تباهي قرار داده ايم، و يا مثلا ما بعضي از مواقع مي گوئيم زديم تو ذوقش، يعني جلوي شکوفائي و رشدش را گرفتيم، حالا به هر صورتي، در اين زمينه ما به نوعي مفسد شديم،

مفاهيمي که در سطح عام از بحث کفر است با اين که ما مي گوئيم فرق دارد،
کفر هتک حرمت هر جزئي از اجزاء جهان هستي است، مثلا مي گوئيم، اه چه هوائي، اين هم شد هوا، خوب ما در اينجا چکار کرديم، ما هتک حرمت کرديم، و تقدس يک پديده اي را پوشانديم، اين مي شود کفر،

تعريف کافر چيست؟
کافر کسي است که تقدس را مي پوشاند، کسي که حق را مي پوشاند، و بطور کلي کسي که هتک حرمت مي کند، يعني حق يک ذره را مي پوشاند.

کفر، شرک، فساد و همه اينها از نظر ما مفاهيم عام دارد و انسان شمول است و ما مي توانيم کافر باشيم، مشرک باشيم، مفسد باشيم و ... در حاليکه فکر مي کنيم که خيلي هم وضع ما خوب است، کافي است بگوئيم اه چه هوائي، در اينجا تقدس يک پديده اي را، حقي را پوشانديم، اين جزئي از هستي است و دارد کاري را انجام مي دهد، بيخودي نيست، بر اساس هوشمندي عظيمي است.

در مورد آلودگي هوا که سوال مي کنيد، ما در معرض هتک حرمت کردن و آلودگي هستي قرار داريم که تشعشعاتي است، آلودگيهاي مختلفي داريم که بر اساس يک سري نابسامانيهائي که ما بر اساس عدم رعايتها، به آن دامن مي زنيم، مثلا من نمي دانم چگونه رانندگي بکنم، و اين نابساماني من، به افزايش ترافيک و آلودگي هوا کمک مي کند.

آموزه هاي دوره تشعشع دفاعي
 - جلسه 4 - استاد طاهري 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر