صفحات

۱۳۹۳-۰۲-۱۶

دلايل كار نكردن برخي از حلقه ها !

دلايل كار نكردن برخي از حلقه ها !


ممكن است كه بعضي مواقع متوجه شويم كنترلي را كه داشتيم نمي توانيم الان از آن استفاده كنيم. دلايل مختلفي مي تواند داشته باشد، يكي از آن دلايل اين است كه اصولا آنچه را كه ما دريافت مي كنيم، حالا ما اسمش را مي گذاريم از هستي دريافت مي كنيم، شامل هرچي كه هست از رحمانيت، نياز هست كه ما هم متقابلا چيزي را به هستي پس بدهيم ولو در قالب يك شكر پنهان، يك شكري كه حتي به زبان هم نيامده، البته لازم نيست حتي به زبان هم بيايد چون شكر در اصل همان وجودي است. در نهايت لازم است ما آنچه را دريافت مي كنيم چيزي را به هستي برگردانيم، در قبال تسهيلاتي هم كه رحمانيت الهي دراختيار ما قرار مي دهد به همچنين. به خصوص دراين مورد، ما لازم است آن چيزي را كه در اختيارمان قراردادند، آن احساس شكر را داشته باشيم.

خصوصا در يك موردي مثل كنترل ذهن كه يك مقوله ساده اي نيست، مقوله اي است كه همه مبارزات انسان را در طول تاريخ به خودش اختصاص داده و وقتي ما آمديم در آن يك توفيقي بدست آورديم و آن رحمانيت الهي اين تسهيل را ايجاد كرده لازم مي شود كه ما متقابلا نسبت به آن چيزي كه به ما دادند آن قدرداني لازم را داشته باشيم فرق نمي كند هر چي را كه داريم دريافت مي كنيم، لازم هست اين احساس قدرداني را داشته باشيم، البته نمي گوييم دليل اين است ما كلي صحبت مي كنيم.

يك دليل ديگر اين است كه ممكن است ما در يك موقعي دچار غرور شويم از اين كه كنترل ذهن داريم كنترل دشارژ داريم، شبكه منفي مي آيد و مي گويد «عجب مسلط عمل کردي! » و احساس غروري به ما دست بدهد. در اين گونه موارد ممكن است موقتا يك چيزي رويش انجام شود كه همان معادل «الَمَ نَشْرَح لَک صدَرَک» (شرح 1 ) است، معادل اين است كه يك يادآوري است، يادت نرود ما بوديم كه اين كارها را كرديم فكر نكني كه خودت بودي، يادآوري است معادل آن است.


آموزه هاي دوره پنج
استاد محمد علي طاهري

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر