صفحات

۱۳۹۳-۰۱-۲۵

ناخودآگاهي و خودآگاهي

ناخودآگاهي و خودآگاهي

بعد از نهاد، نرم افزار نا خود آگاهي و نرم افزار خود آگاهي داريم.

نرم افزار ناخود آگاهي برنامه هايي را مي پذيرد که در تمام طول زندگي قرار است ما را همراهي کند. بخشهاي مختلفي در اين نرم افزار است مثلاً اتوماسيون.
اگر اين بخش نبود ما مهارت هم نداشتيم، مهارت جزو برنامه هائي است که ما به ناخودآگاهي داديم. مهارت، يعني ناخودآگاهي خودمان را برنامه ريزي کرديم، مثلاً شخصي چشم بسته کاري را انجام مي دهد. کاري که ديگران با چشم باز نمي توانند انجام دهند. يعني کارهايي که مدام انجام مي دهيم و تکرار مي کنيم و مثل رانندگي و تايپ و غيره. اگر اين نرم افزارها نبودند چه مي شد.
اين، در مورد رفتار و افکار ما هم هست که ما چه طور فکر کنيم.

يک پايه گذاري اوليه وجود دارد که انسان بايد منطقي باشد، مثلاً متافيزيک براي بعضيها نيست يا براي بعضيها هست. دستور العمل اوليه و کلي را دادند که چي هست و چي نيست. کليات را به ما دادند.
حالا بيماري نرم افزاري هم نوشته شده، ما الان داريم تاوان پس مي دهيم که نسل قبل بلد بودند يا نبودند چه طور برنامه ريزي کنند. الان ما عيناً کپي کرديم و نوشتيم روي نسل بعدي. شايد يک جايي ياد بگيريم که چه طور برنامه درس را بنويسيم.

نرم افزار خود آگاهي روي تصميم گيري و خواسته ما و ايده آل که نياز دارد ما تحقيق و بررسي کنيم کارمي کند و آن را سر و سامان مي دهد.

دوره 7
استاد محمد علي طاهري 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر