صفحات

۱۳۹۳-۰۱-۲۳

مدارک و سند

مدارک و سند
این روزها مخالفان و معاندان در عرصه ی علمی تقاضای مدارک و سندیات دارند اما غافل از آنکه هر قضیه ی نوپایی نیاز به زمان برای تحقیق و تجربه و انتشار نتایج دارد. از یک طرف مخالفت های علمیون با تمسخر و برچسب شبه علم بودن در گوشه و کنار به چشم می خورد و از طرف دیگر مذهبیون به ظاهر دین نما، برچسب های فرقه ی ضاله، عرفان کاذب، شیطانی بودن قضیه و بسیاری انگ های دیگر..... را به عرفان حلقه می چسبانند. با این حال، عرفان حلقه بنا به دلایل واهی با دستگیری جناب استاد که به استحضار همه رسیده است و با تخریب های مختلف در مجامع عمومی و رسانه ها ی داخلی ایران وبا انواع فشارها و ناملایمی های گوناگون به شکل زیرزمینی تر و خودجوش و با فعالیت های دلسوزانه ی مربیان و فرادرمانگران در داخل و خارج کشوردر مرحله معرفی به جهانیان است.

یکی از بی شمار فعالیت های عرفان حلقه در سال های قبل، که متاسفانه در اوج خود با دستگیری جناب استاد محمد علی طاهری به ظاهر کور شد:

اولین سمپوزیم پزشکی اینتگراتیو و شفا محور، روز یکشنبه 27 دی ماه (سال 1388) در سالن همایش نور بیمارستان طالقانی تهران با معرفی فرادرمانی برگزار شد.

در این همایش که با حضور استاد محمد علی طاهری، بنیانگذار طب جایگزین فرادرمانی، دکتر عباس حاج فتحعلی، رئیس بیمارستان طالقانی تهران، دکتر خدیجه رحمانی، عضو هیات علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر حمیدرضا جباری، فوق تخصص بیماری های ریه برگزار شد، خانم دکتر ویدا پیرزاده به معرفی فرادرمانی پرداخت.

دکتر پیرزاده گفت: یکی از عواملی که فرادرمانی را از سایر طب های مکمل متمایز می کند این است که سایر طب ها علیرغم سالیان دراز قدمت، از سایر ملل وارد کشورمان شده اند؛ درحالیکه فرادرمانی طب مکملی است کاملا ایرانی که توسط استاد محمد علی طاهری در همین مرز و بوم بنیانگذاری شده است.

وی افزود: در ابتدای یک دهه فعالیتی که در این زمینه داشته ام فقط محققانه به این مطلب نگاه کردم و تنها امتحان بود و تجربه؛ و در واقع نکته مهم در طب همین تجربه است. جدای از آشنایی با تئوری ها وقتی تجربیاتی به دست آمد شروع به ارائه اش کردیم و تا سال 86 هم کلیه فعالیتمان درمان بیماران بدون جمع آوری مدارک بود. اما از سال 86 به این نتیجه رسیدیم که اگر بخواهیم در مجامع علمی مطرح شویم باید مدارک مستند داشته باشیم و دقیقا از همان سال شروع به جمع آوری مدارک کردیم .
دکتر پیرزاده حاصل این مساله را ویژه نامه های فرادرمانی در مجله طب کل نگر، که تا کنون سه شماره از آن منتشر شده است، خواند و در مورد اقدامات جدید صورت گرفته مطرح کرد: از آنجا که در طب روش تحقیق RCT حرف اول را می زند، تصمیم گرفتیم با این شیوه روی بیماری های اند استیج (end stage) که هیچ گونه درمانی در طب رایج ندارند وآخر خط معرفی می شوند تحقیق کنیم که دیگر جای بحثی وجود نداشته باشد. از این رو با برونشکتازی شروع کردیم که از لحاظ طب کلاسیک هیچگونه درمانی جز پیوند ریه ندارد. ما در بیمارستان مسیح دانشوری با همان شیوه مورد-شاهدی یا RCT، روی 34 بیمار برونشکتازی فرادرمانی را آغاز کردیم و 34 نفر هم در کنار آنها بدون فرادرمانی مورد بررسی قرار گرفتند.

وی تشریح کرد: نتیجه نهایی آزمایشات (اسپیرومتری، آزمایش 6MW، میزان خلط، میزان مصرف اکسیژن و یک پرسشنامه بین المللی ارزیابی رضایتمندی یا Quality of life) که طی سه مرتبه در ابتدا، وسط و انتهای دوره صورت می گرفت حاکی از این بود که در همه افراد فرادرمانگیر تقریبا نیاز به اکسیژن کامل از بین رفته و میزان خلط نیز کاهش چشمگیری یافته بود. اسپیرومتری و تست ورزش هم تفاوت های معنی داری داشت و از همه مهمتر میزان رضایتمندی در گروه فرادرمانی به 91% و در گروه دیگر به 8% رسیده بود که این نتایج خارق العاده است و از نظر خود پزشکان متخصص ریه غیرقابل باور بود. و به همین دلیل پیشنهاد سه طرح دیگر را ارائه دادند که در دست اجراست.

دکتر پیرزاده در رابطه با سایر طرح ها اشاره کرد: یک طرح در شیراز در دست اجرا داریم در زمینه دیابت و خود کمیته پزشکی در زمینه اعتیاد به مواد مخدر نیز در سه کمپ در اصفهان فعالیت می کند .
وی ضمن اشاره به این که در فرادرمانی patient selection وجود ندارد به این معنا که نه بیمار را انتخاب می کنیم و نه بیماری را، افزود: یکی از بخش های منحصر به فرد فرادرمانی رشته سایمنتولوژی است. در حوزه روانشناسی تقریبا مکتبی را نداریم که بتواند در زمینه بیماری های ذهن و روان اینقدر تاثیرگذار باشد و به زودی پروپوزال هایی هم در این زمینه ارائه می شود.

دکتر ویدا پیرزاده در پایان خبر داد: شماره های بعدی ویژه نامه فرادرمانی در مجله طب کل نگر در زمینه برونشکتازی و نازایی خواهد بود.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر