صفحات

۱۳۹۲-۰۹-۱۶

آیا کسی که آلوده است می‌تواند تشعشع دفاعی بدهد؟

سؤال:
آیا کسی که آلوده است می‌تواند تشعشع دفاعی بدهد؟

پاسخ:
بله٬ اصلا کسی که آلوده است و بیمار هست باید برود کار کند. برای این که زمانی که میرویم روی کس دیگری کار می‌کنیم کار روی خود ما شدیدتر و گسترده‌تر است: 

نبندی زان میان طرفی کمر وار
اگر خود را ببینی در میانه

و حافظ می گوید:

تا علم و فضل بینی بی معرفت نشینی
یک نکته‌ات بگویم خود را مبین که رستی

وقتی روی خودمان کار می‌کنیم یک امتیازی دارد و وقتی روی دیگری کار می‌کنیم این امتیاز بالا می رود و بعضی ها تا روی دیگری کار نکنند ممکن نیست روی خودشان کار بشود و این را تجربه نشان داده ولی ما الان و در این مرحله نمی‌ توانیم این را به افراد بگوئیم، که شاید فکر کنند می‌خواهیم توجیه کنیم که چرا روی خودشان کار نمی‌شود٬‌اما هوشمندی می خواهد یه شکلی آنها را بکشاند در پروسه عملی تر.

هوشمندی می ‌خواهد آنها را با دیگران برخورد بده و می‌خواهد روی آنها یک کار اساسی انجام بده و بیعانه نگه داشته٬ یک چیزی داده ولی گرو هم نگه داشته. در بعضی حالت های تشعشع دفاعی ظاهرا حق با ماست و ما مثلا تشخیص‌ دادیم که یک نفر به دفاعی نیاز دارد اما نمی‌توانیم بشیم قیم آنها. چون ممکنه در 10 مورد یک مورد را سو استفاده کنیم و در اختیار دیگران دست ببریم و در اختیار دیگران دخالت کنیم و آن وقت می شه کاری که شبکه منفی می تواند بکند.

و ما این کار را نمی کنیم ما برای یک مورد هم این کار را نمی‌کنیم که عادت نشود و سنت نشود و هر کسی خودش برای دفاعی دادن تصمیم نگیره. الان با همه نظارت ها ممکن است تخلف صورت بگیرد٬ یک نسل بعدی دیگر نمی شود کنترل کرد. بحث سخت گیری و سوگند نامه و اینها این است که این امانت الهی را عینا انتقال بدهیم و در آن توش دست برده نشود .

دوره 2 - استاد طاهری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر